3 dôvody, prečo by firmy nemali podporovať firemné dobrovoľníctvo

Autor: Nadácia Pontis | 1.3.2017 o 20:07 | Karma článku: 3,12 | Prečítané:  1142x

V prípade, že pracujete pre malú, strednú či veľkú  firmu, tento článok by ste si určite nemali nechať ujsť! 

article_photo

1...lebo všetkého veľa škodí

Na trhu práce je veľmi veľa talentovaných a šikovných ľudí, ktorí majú množstvo skúseností.  A kvalitní zamestnanci sú základom úspešnej firmy – svoje úlohy si totiž plnia na 120%.  A to vôbec nie je dobré. Kto by stál o takýchto zamestnancov?  Čo ak by im  ostatní kolegovia mohli náhodou závidieť? Aby ste sa tomu vyhli, určite nepodporujte firemné dobrovoľníctvo. Schopných ľudí priťahujú práve tie spoločnosti,  ktoré poskytujú možnosť zamestnancom zúčastniť sa dobrovoľníckych aktivít. Tí, hoci možno nikdy dobrovoľníkmi neboli, chcú pracovať  pre tie firmy, ktoré sa zaviazali podnikať zodpovedne a pomáhať komunite.

2...lebo personalisti by mohli mať menej práce

Predstavte si, že by sa vďaka firemnému dobrovoľníctvu znížila fluktuácia vašich zamestnancov. Že by boli oveľa viac motivovaní svoje doterajšie skúsenosti  rozvíjať dlhodobo a stať sa profesionálmi vo vašej firme. Zamestnanci – dobrovoľníci majú totiž oveľa väčšiu tendenciu byť verní svojmu zamestnávateľovi. A to si naozaj neželáte. Bez fluktuácie to vaši personalisti môžu zabaliť. Prečo by sa mali namiesto pohovorov a novým výpovediam venovať rozvíjaniu a spokojnosti už existujúcich zamestnancov?

3...lebo súťaživosti v biznise je v dnešnom svete priveľa

Súťaživosť a konkurovanie si v biznise sa vám doslova bridí? Preto sa vyhýbate čomukoľvek, vďaka čomu by ste sa mohli stať priveľmi úspešnými? V tom prípade firemné dobrovoľníctvo určite nebude správna voľba pre vás. V nedávnej štúdii, ktorú realizoval inštitút Gallup sa totiž zistilo, že spoločnosti s vysokou angažovanosťou zamestnancov majú 3,9 krát viac výnosov z akcií, ako ich konkurenti s nízkou angažovanosťou. A pre angažovanosť zamestnancov je hnacím motorom práve firemné dobrovoľníctvo. Navyše, zamestnanci, ktorí takto venujú svoj čas zadarmo, sú o  57 % produktívnejší ako ostatní zamestnanci. A to by mohlo spôsobiť, že sa vašej firme začne oveľa viac dariť. Hrozná predstava.

Ale ak ste firma, ktorá

  • chce byť atraktívnejšia pre najlepších uchádzačov o prácu,
  • chce znižovať mieru fluktuácie zamestnancov,
  • chce rozvíjať zručnosti a schopnosti svojich zamestnancov,
  • chce budovať efektívne tímy a hrdosť zamestnancov na svoju spoločnosť,
  • chce vytvárať pozitívnu podnikovú kultúru v organizácii,

pridajte sa k ďalším 120 firmám a prihláste sa na najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva na Slovensku Naše Mesto 2017!

Autorka: Dominika Horňáková, programová koordinátorka Nadácie Pontis

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Zmenou Otčenáša môže pápež zmeniť cirkev k lepšiemu

Pápež sa správa sa ako kritický teológ.


Už ste čítali?