reklama

Gabika Zúbriková: „A ty si dnes čo rozdala na charitu?“

Pred časom sa ma kamarátka v dobrej snahe o vyjadrenie záujmu opýtala: „Čo máš nové, ako v práci? Koľko tisíc eur si dnes rozdala na charitu?“ Otázka ma zaskočila a priznám sa, len som ju akosi zahovorila... Neskôr som však nad ňou rozmýšľala  a musím uznať, že tak ako ja neviem nič o tom, čo sa deje v továrni na výrobu zubných kefiek a netuším čo vlastne robí technológ pracujúci v agrosektore, rovnako ľudia nemajú odkiaľ tušiť o tom, čo ja dokážem celé dni od svitu do mrku v tejto nadácii vlastne robiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Predstavujú si to približne takto:

Obrázok blogu

Pamätám si, keď sme ešte ako deti pozerávali v televízii Matelka, tak sme sa dozvedeli o práci hasiča, učiteľa, šoféra, či policajta. Lenže dnes, Matelko už nevysvetľuje a tak o sebe a svojich prácach nevieme takmer nič.

Náš pontisový IT administrátor s povzdychom hovorí, že my tu v Nadácii len píšeme e-maily. Môj muž ma podpichuje, že len schôdzujeme. Moje deti mi s úškrnom hovoria, že v práci len kávičkujem a jem, kedy chcem, zatiaľ čo oni musia čakať na prestávky... a všetci majú kus pravdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho, že sa tu naozaj vypije veľa kávy a naozaj sa občas aj schuti porozprávame o našich súkromiach, a priznávam, naozaj jem hocikedy a takmer nepretržite J, stihneme v nadácii za rok zrealizovať vyše šesťdesiat veľkých projektov, ktoré sú financované z vyše stovky rozličných zdrojov, ktoré si sami zoženieme.

Áno, pravda je, že ja osobne nerealizujem nič. A veru občas aj závidím kolegom, ktorí majú možnosť na vlastné oči vidieť aj reálny výsledok svojej práce a nie sú to len zrovnané šanóny alebo správa audítora. Nič nerobím v teréne, ja a „moje dievčatá“ na finančnom, to musíme všetko „len“ zadministrovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zazmluvniť, skonzultovať, vyfakturovať, dohliadnuť na platby - aby prišli, zaplatiť aby odišli, správne priradiť, zaúčtovať podľa vyhlášky, skontrolovať podľa predpisov, vyreportovať podľa manuálov, archivovať podľa zákona, skontrolovať súlad so zákonmi, informovať, zverejniť. Vyše dvadsaťtisíc účtovných zápisov v roku, nespočet evidencií, plné skrine šanónov, tri rôzne účtovno-evidenčné softvéry, výkazy, reporty, štatistiky, prehľady...v podstate strašná nekonečná nuda.

Trocha adrenalínu si doprajem, keď dohliadam na to, aby moji kolegovia, nadšení pre moderné myšlienky slobody v práci a plní kreatívnych nápadov, nemíňali viac ako si môžeme dovoliť, a keď si beriem rolu toho zlého, kto im oznamuje, že na to, čo si chcú naplánovať, nemáme financie a že takto, ako to vymysleli, to fakt nepôjde, lebo zákon to nepovoľuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale teším sa, že som súčasťou toho všetkého pekného, čo sa okolo mňa deje. Aj faktúra sa mi s lepším pocitom zakladá do šanóna, ak je na nej rehabilitačný pobyt pre dieťa s ťažkým osudom. Aj tú zmluvu ma viac baví pripomienkovať, ak viem, že z nej budú peniaze pre Transparentnejšie Slovensko bez korupcie. Aj platba cez internetbanking má svoje skryté čaro, ak príjemcom je neziskovka, ktorá robí úžasné veci pre ľudí bez domova.

Som hrdá na to, že viem, že z nadačného takmer 5-milionového ročného rozpočtu ide celých 95,5 % na pomoc druhým - deťom, neziskovkám na ich projekty, a tiež na realizáciu našich užitočných projektov ako sú napríklad Via Bona Slovakia, Naše Mesto, Pomoc nepočujúcim, Dobrá krajina, Advokáti pomáhajúci zadarmo alebo Vzdelávanie v Keni. Teší ma, že osobne som zodpovedná za to, že každé euro, každý cent, je u nás použitý správne na zmysluplný účel a v súlade so všetkými zákonmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som v práci opäť nerozdala na charitu nič, nestihla som. Vypila som kávu, prehodila pár slov s kolegynkou a osem hodín som sa venovala nudnému papierovaniu. Ale nevadí mi to, viem že to má zmysel a to je pre mňa to najdôležitejšie.

Gabriela Zúbriková 
Finančná riaditeľka Nadácie Pontis

Nadácia Pontis

Nadácia Pontis

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je jednou z najväčších grantových nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú a individuálnu filantropiu, firemné dobro­voľníctvo a presadzuje zodpovedné podnikanie. S firmami spolupracuje na ich filantropických aktivitách, pri tvorbe filantropickej stratégie a spravuje ich nadačné fondy. Strategicky sa sústreďuje predovšetkým na skvalitňovanie vzdelávania a zvyšovanie zamestnateľnosti, odstraňovanie korupcie a netransparentnosti, prekonávanie chudoby a kritických sociálnych problémov, ale aj na vytváranie prívetivejšieho prostredia k ľuďom so znevýhodnením. Podpore komunity nepočujúcich sa venuje už viac ako 10 rokov. Firemné dobrovoľníctvo a pro bono rozvíja aj vďaka najväčšiemu podujatiu firemného dobrovoľníctva v strednej Európe, Nášmu Mestu a Pro Bono Maratónu. Firmy dlhodobo vedie k zodpovednému podnikaniu, aby mali lepší prístup k svojim zamestnancom, zákazníkom, dodávateľom, komunite, životnému prostrediu a podnikali poctivo. Nadácia Pontis je administrátorom združenia zodpovedných firiem — Business Leaders Forum a organizuje ocenenie filantropických aktivít a zodpovedného podnikania, Via Bona Slovakia. Zameriava sa tiež na rozvíjanie darcovstva jednotlivcov cez DobraKrajina.sk a Srdce pre deti. Strategicky sa vo Fonde pre transparentné Slovensko venuje odstraňovaniu korupcie. K jej prioritám patrí aj vzdelávanie, kde oceňuje a rozširuje najinovatívnejšie prístupy cez projekt Generácia 3.0. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Skúsenosti, ktoré Slovensko získalo pri budovaní demokratickej spoločnosti a komunity zodpovedných občanov a firiem, posúva ďalej do zahraničia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu