reklama

Pavel Hrica: Stačí vo firme teplá obývačka?

Firemné kancelárie našťastie prestávajú byť studenými jaskyňami. Dámy z HR oddelenia dali hlavy dohromady s facility manažérmi a prišli na to, že v sterilných oupen spejsoch sa zamestnanci necítia dobre a treba ich humanizovať. Nový trend hovorí, že v office potrebujeme čosi ako teplú obývačku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rad prišiel na hipsterských architektov. Do otvorených plôch odvážne naprojektovali nové priečky s presklenými stenami. Pribudli rôzne kolaboratívne zóny, zóny oddychu, meeting roomy. Finančný riaditeľ sa síce udrie po vrecku, ale nič sa nedá robiť, starý nábytok pôjde preč. Nakúpime štýlové pohodlné gaučíky, presúvateľné modulové sedačky v pastelových farbách a interaktívne tabule. Stolný futbal a pingpongový stôl sú už dnes nevyhnutnosťou. Pre športovcov pridajme stacionárny bicykel. Chcelo by to však niečo originálnejšie, čo tak staré piano? Hrať sa na ňom veľmi nebude dať, aby sme nerušili kolegov, ale ako doplnok to dobre vyzerá. Hravejším spolupracovníkom doprajme detskú hojdačku. Nech majú zamestnanci z práce zábavu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je naozaj príjemné, že väčšinu dňa už ľudia nemusia tráviť v studených kancelárskych jaskyniach. No mení imitácia obývačky firmu na ľudský priestor? Jedna kolegyňa k nám prišla z IT firmy, ktorá ukážkovo modernizuje svoje kancelárie. Ako však na svoju firmu spomína?

„Prichádzam z korporácie a za sedem rokov som videla prerod z usmievavých ľudí na frustrované ďatle ďobajúce do notebookov. Pohybovali sme sa z meetingu na meeting, kde sme si ledva povedali ahojte. Hneď sa išlo ´na vec´. Toto toto toto, rozdanie úloh, najlepšie včera bolo neskoro. O týždeň sa vidíme znova a zistíme kto čo stihol/nestihol. Raz za kvartál nám povedali, akí sme úžasní, ale bolo by dobré tempo udržať, ak nie zvýšiť. Máme zelenú scorecardu, musíme to udržať. Sme najlepší v regióne, tak prečo nie na svete... Ľudia začali chodiť domov frustrovaní a prenášali to na svoje rodiny. Prestali rozumieť svojmu poslaniu. Mám riešiť zelenú scorecardu? Alebo aby bol zákazník spokojný?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O stolnom futbale či zónach oddychu ani slovo. Aj keď je fyzické pracovné prostredie nepochybne dôležité a je fajn, že sa mu zamestnávatelia venujú, kľúčové faktory ovplyvňujúce pohodu človeka vo firme sú niekde inde. Aj v peknej obývačke môže bývať nefunkčná či až deštrukčná rodina. Podobne ani firma s krásnou kanceláriou ešte nemusí byť pre svojich ľudí príjemným priestorom.

Marcus Buckingham a Curt Coffman spochybnili bežnú predstavu manažérov o tom, ako si udržať spokojných zamestnancov. Ich kniha First, break all the rules. What the World´s Greatest Managers do Differently je výsledkom zistení založených na 80.000 rozhovoroch s manažérmi, ktoré realizoval Gallupov inštitút počas 25 rokov. Podstatné otázky ovplyvňujúce spokojnosť zamestnancov podľa ich prieskumu sú: Viem, čo sa odo mňa v práci očakáva? Mám k dispozícii to, čo potrebujem, aby som robil prácu správne? Môžem robiť to, v čom som najlepší? Mám uznanie alebo pochvalu za dobrú prácu? Zaujímajú sa o mňa? Rozvíjam sa? Berú tu do úvahy moje názory? Cítim v práci zmysel?...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybudovať pracovisko, v ktorom sa ľudia cítia šťastní, chce teda myslieť ďalej. Ak firma investuje len do krásneho officu, môžeme ju prirovnať k zaneprázdneným rodičom, ktorí nemajú čas venovať sa svojim deťom a v snahe odškodniť ich im kupujú luxusné hračky.

Pavel Hrica
programový riaditeľ
Nadácie Pontis

Nadácia Pontis

Nadácia Pontis

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je jednou z najväčších grantových nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú a individuálnu filantropiu, firemné dobro­voľníctvo a presadzuje zodpovedné podnikanie. S firmami spolupracuje na ich filantropických aktivitách, pri tvorbe filantropickej stratégie a spravuje ich nadačné fondy. Strategicky sa sústreďuje predovšetkým na skvalitňovanie vzdelávania a zvyšovanie zamestnateľnosti, odstraňovanie korupcie a netransparentnosti, prekonávanie chudoby a kritických sociálnych problémov, ale aj na vytváranie prívetivejšieho prostredia k ľuďom so znevýhodnením. Podpore komunity nepočujúcich sa venuje už viac ako 10 rokov. Firemné dobrovoľníctvo a pro bono rozvíja aj vďaka najväčšiemu podujatiu firemného dobrovoľníctva v strednej Európe, Nášmu Mestu a Pro Bono Maratónu. Firmy dlhodobo vedie k zodpovednému podnikaniu, aby mali lepší prístup k svojim zamestnancom, zákazníkom, dodávateľom, komunite, životnému prostrediu a podnikali poctivo. Nadácia Pontis je administrátorom združenia zodpovedných firiem — Business Leaders Forum a organizuje ocenenie filantropických aktivít a zodpovedného podnikania, Via Bona Slovakia. Zameriava sa tiež na rozvíjanie darcovstva jednotlivcov cez DobraKrajina.sk a Srdce pre deti. Strategicky sa vo Fonde pre transparentné Slovensko venuje odstraňovaniu korupcie. K jej prioritám patrí aj vzdelávanie, kde oceňuje a rozširuje najinovatívnejšie prístupy cez projekt Generácia 3.0. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Skúsenosti, ktoré Slovensko získalo pri budovaní demokratickej spoločnosti a komunity zodpovedných občanov a firiem, posúva ďalej do zahraničia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu